• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Det här med träffar....

Hej på er alla.

Tänker inte föreslå någon träff, men tänkte dra i gång en diskussions om träffar.

Jag är inte den som skulle dra i gången träff(aktivitet), mest för att jag inte har orken.
Så cred till de som arrangerar sig.

Men jag tycker att det verkar som intresset finns men men när det väl gäller så kommer ingen.
Dels så uppattar jag det från Arne L sista inlägg i tråden "friluftsinglar" att resultatet och intresset är lite si så där.
Sen så var jag och paddlade själv från kajakeriet ingarö. Där var en kille som väntade förjävens på sina utsidan "kompisar" som inte dök upp. De ringde inte ens. Eftersom jag var där själv och hyrde så frågade jag han ville hänga med mig istället. Men han var uppenbart rätt så ledsen så han tog bussen hem till stan igen. Jag kanske inte var det han tänkt sig att paddla med då vi var av samma kön. Men vad fan det är väl aktiviteten som är det viktigaste eller?

Det jag tror behövs för att intresset skall öka är att se/höra resultat av de lyckade turer som görs.
Jag vet att jag själv tycker att de "tack för senast" inläggen är skönast. Man önskar att man hängt med.
Sen ska jag erkänna att jag tillhör dem som inte ens hänger med på "träffar" fast jag tycker att det låter hur bra som helst. Konstigt men det är en fånig spärr som jag får jobba bort.

Jag känner igen fenomenet, tror själv att jag har vart i kontakt med ett par sk "snackare".
Man svarar på deras utrop eller dom svarar på ens egen, det mailas lite, kanske t.o.m rings.
Det snackas om att vi drar iväg så snart som möjligt eller bara snackas lite luddigt om att vi får höras, det som bestämts avstyrs med sms, mail eller samtal...

En sak verkar djävligt genom gående, dessa sk "snackare" är dels djävligt luddiga av sig i mail och samtal, har svårt att ta egna initiativ och låter oftast en annan göra rubbet, dvs bestämma plats, boka vad som ska bokas osv.

Råkar man ut för dessa beteenden så är det med största sannolikhet en snackare.

Jag undrar vad bara :
Är det ren feghet i att träffa nån för en okänd person, om det är av annat kön, tror dom då att man e ute efter en dejt, är det dåligt självförtroende, söker man bekräftelse på att man fortfarande kan föra sig i sociala sammanhang eller whats the deal ???

Vet man med sig att man är en "snackare" gör då oss andra som faktiskt vill träffa en seriös och vettig person att dela intresset med en tjänst och besök nåt annat forum...
Eller starta ett bara för snackare ;)

Senast ändrad:
Det låter ju fruktansvärt tragiskt att en del människor beter sig så här. Är det så att något allvarligt har hänt anser jag att det är ok men annars är det ju förkastligt beteende. Sedan att inte höra av sig är ännu värre. Det tillhör väl ren bonnförnuft att man hör av sig om man får förhinder.

Jag har träffat så mkt trevliga o härliga människor via utsidan. Det känns alltid bra att träffa nån härifrån vad man än hittar på, fika, klättring, paddling, vandring. Vad som helst brukar bli trevligt. Jag känner igen det här med snackare från andra forum, men här tycker jag att många är seriösa o möter upp när man väl bestämt nåt.

Det där med att folk inte dyker upp går tyvärr igen nästan överallt.

Så som jag uppfattat det så handlar det om att folk är så oroliga att gå på nåt tråkigt, så de försöker hålla så många dörrar som möjligt öppna in i det sista. Och oftast dyker det upp nåt roligare.

Det märks inte bara med träffar från olika internet-communities utan även när det t.ex. är julmiddag på jobbet (väldigt många, framförallt av de yngre, drar efter maten för att de ska ut på krogen med polare).

Trist....

...om folk inte ens kan höra av sig och säga att dom inte kommer i god tid! Värdelöst! Arrangerade själv träff igår (ej annonserad här denna gång) och väntade på ytterligare en person...men i annonsen om träffen stog också att vi väntar inte och om man är sen måste man ringa. Så vi åkte 25 min efter utsatt tid och hade en fin dag!

Så himla tråkigt om man annordnar saker och dom som sagt att dom ska komma inte har hyfs nog att höra av sig! Hoppas det är FÅ sådana på den här sidan! Nästa träff kommer annonseras även här så dår får jag väl se hur det ligger till ;) Men visst är det vanligt att folk bara pratar och inget gör...suuuuck...lustigt hur många som bara lever i sin fantasi! Tur vi är några som gör det vill vill aldra helst :)

Det tråkigaste är ju när det inte dyker upp nån alls. Bara det kommer en person till så brukar man kunna ha rätt trevligt i alla fall.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
andflygh Facebook-grupp för träffar i Stockholm Träffar 0
gullankoko träffar i skåne...södra delen Träffar 1

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg