Det här med pissflaska

Som kuriosa kan nämnas att ostindiefararna tvättade kläder i urin. Det är vad jag fått berättat av folk som kanske vet. Kanske något att ta upp för de längre äventyren?

Urin innehåller urea ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Urea ), vilket i sin tur innehåller ammoniak. Man borde kunna köra ureacykeln baklänges och få en vätska som innehåller ammoniak, även om svag lösning. Den borde kunna lösa upp svett, smuts och odörer.

Glömde säga att man ibland ser fyllda flaskor med urin längs E4. Enligt polisen är det yrkesförare som inte har tid utan pinkar i farten. Så den kan vara en tidsbesparare för upptagna människor. Kanske något att börja marknadsföra i lyxvariant till politiker och bankdirektörer?

Glömde säga att man ibland ser fyllda flaskor med urin längs E4. Enligt polisen är det yrkesförare som inte har tid utan pinkar i farten. Så den kan vara en tidsbesparare för upptagna människor. Kanske något att börja marknadsföra i lyxvariant till politiker och bankdirektörer?

Politiker har väll all tid i världen. Dom har ju lön oavsett vad dom gör eller snarare inte gör.
Cyklister brukar väll pissa i blöjan för att slippa stanna.
Själv är jag en hårding och går ut oavsett väder eller myggantal. Skulle det vara riktigt kallt så släpper jag inte ifrån mej den redan uppvärmda vätskan utan den får istället fungera som värmeacumulator.

Ja fast kroppen måste värma upp urinet. Det är därför man får överaktiv blåsa och inte kan sova förrän man pinkat när man fryser. Så vill du vara riktigt hård får du hålla dig. Då får du också erfara att vara kall ända in i njurarna på morgonen så att du känner dig ännu hårdare och dricker ännu mer nästa kväll. Jag som är mjukis använde kissflaska för att jag inte orkar gå ut och vill sova gott. Jag är avslöjad.

Åka buss utan toa

Att åka buss utan toa lång sträcka är en mardröm när man har aktiv blåsa. Jag har lyckats få chauffören på en linjebuss att stanna för att jag behövde ut och urinera.
Linjebussen mellan Mora och Grövelsjön har ett nytt nr, men finns det ännu ingen toa!?
Kan man i värsta fall använda en pisseflaska på en buss om man är tillräckligt diskret och det är få medpassagerare?

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg