Jag var ute efter en laptop-ryggsäck och slog till på denna, då den med sitt nedsatta pris är hälften så dyr som alternativen.
Håller dock med om att bristerna är många. På det stora hela förstår jag inte vitsen med designen. Bärsystemet är tänkt att vara väldigt flexibelt, och bärselarna kan modifieras så att ryggsäcken kan bäras på tre olika sätt - antingen som traditionell ryggsäck, som axelväska eller som ryggsäck där bärselarna går i kors över bröstet. Det enda sättet som det är bekvämt att bära den på är det sistnämnda alternativet, med korslagda bärselar. Då känns ryggsäcken förhållandevis stabil, och jag kan föreställa mig att den då är bekväm att exempelvis cykla med. Nackdelen är att det är ganska jobbigt att korsa bärselarna över bröstet, men om man ska ut på en längre cykeltur kanske det är värt det...
Att bära den som en traditionell ryggsäck är inget alternativ eftersom den är alldeles för bred, bärselarna hamnar för långt ut på axlarna.
Tanken med ryggsäcken är att den ska vara flexibel och fungera till olika aktiviteter. Men som jag ser det har den tvärtom ett extremt snävt användningsområde. Det är en laptop-väska för cykling.
Nu har jag förvisso inte prövat att cykla med den, kanske visar det sig att den inte fungerar så bra till det heller... men jag väntar iallafall med att lämna tillbaka den.