• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Det blev svart som ett sotarars..

I dag va ja inte mä på noterna när frugan släckte hela huset på en gång, huvudbrytarn i skåpet ute.
Trodde proppen gått, men sen kom frugan in o sa att de va örtshaor eller va de hette, men jag sa sätt på igen, man kan ju inte svika Utsidan.se, så hon satt på igen, men sedan släckte vi alla lampor förståss !
 

Bilagor

  • earthhour.jpg
    earthhour.jpg
    15.7 KB · Visningar: 274
Jag reagerade på samma sätt när jag kom hem i går kväll. Trodde först att proppen gått och när jag skulle testa lyset skrek hela familjen att jag skulle låta bli lyset.
 
Varför inte varje dag????

Om alla skulle släcka de ljus som finns i de rum där ingen är.
Samt all yttre "mysbelysning".
Och gick över till lågenergi lampor och/eller diodlampor.
Då skulle vi kunna spara in massor!
 
De jag var hos släckte elen, men tände massor med stearinljus istället. Nån som vet hur miljövänligt det är?

Eller karolinska sjukhuset som släckte i parken men satte ut marshaller.
 
Det var i alla fall otroligt mysigt. Och framför allt TYST. Ingen skvalande TV, ingen surrande dator, ingen barnaCD med Melodifestivalen. Det enda som lät var akvariepumpen. Så otroligt vilsamt. Detta ska göras om, helt klart!
 
Det hela gick väl ut på att tända några stearinljus en timme så att man med förbättrat samvete kan fortsätta sitt liv som frequent flyer. Whatever makes you happy .... :)
 
almgren almgren

Det var ett event för att belysa miljöproblem inget försök att rädda jorden...

Varför envisas då alla med att räkna ut hur många villors årsförbrukning vi sparade?

Jodå, jag vet att du har rätt, synd bara att tex media är så långt ifrån att fatta det, och tror att majoriteten av de som släckte inte heller fattade det. men dövade det lite samveten så...