Den elektroniska friluftsvarelsen

Har 3-flera laddare för sina elektroniska prylar med sig. För några år sen byggde en god vän till mig en multiladdare, en pryl och 5 utgångar, givetvis kan den drivas av 12, 24, 115 och 240 V. Min gemensamma laddarvikt föll från 873g till 220 på en gång. Det kan vara något att fundera på.
//J

Har funderat en del kring ämnet men än så länge landat i att det är lättare att ha med sig extra batterier än batteriladdare till videokameran. Men detta kanske inte gäller alla prylar?

Det har förekommit trådar här om hur man bygger sin egen laddare med diverse obskyra produkter från Kjell & Co. Verkar vara en bra lösning i vissa lägen. Beror förstås på hur mycket batterikraft man behöver.

Jörgen

Givetvis ökar det här behovet när man är borta i månader och inte dagar. För en -tvåveckorsturer är sannorlikt medförda extrabatterier mest viktekonomiskt men skall du stanna borta i ett år är medförda accar självurladdade innan du brukat dem.....
//J

Har 3-flera laddare för sina elektroniska prylar med sig. För några år sen byggde en god vän till mig en multiladdare, en pryl och 5 utgångar, givetvis kan den drivas av 12, 24, 115 och 240 V. Min gemensamma laddarvikt föll från 873g till 220 på en gång. Det kan vara något att fundera på.
//J

Tror inte att jag har kommit så långt i min utveckling ännu :).

Jag funderar väl närmast på en silva solladdare att ha på landet...för mobiltelefonen...annars brukar två medhavda extrabatterier räcka långt till mina modesta kamerabehov...åtminstone 3 veckor +...

Som alternativ till silva kanske bättre med de nyare böjbara panelerna som kan sys fast...

//J

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg