Delbar paddel

Jag har en prijonpaddel med RIM-plast i bladet och glasfiber i skaftet. Tyvärr är den inte delbar, vilket jag skulle vilja att den vore. Hur löser jag det?

Jag funderar på att bara såga av den och limma dit någon sorts rör på insidan i den ena änden och sedan trycka på den andra och låsa ihop dem med en rejäl bit kardborre när jag skall använda paddeln. Kan det fungera tror ni? Vad måste jag tänka på? Vad för rör kan jag använda och var skaffar jag ett sådant?

Finns det bättre sätt att lösa delbarheten? det viktigaste är inte att de tskall gå att reglera vinkeln mellan bladen, men om det går är det bra.

Kalle

delning igen

Prijon har en egen delning, finns hos bl a Orust-kajak. Det är en skruvkoppling som låser om den inskjutna rördelen, så att du både kan justera längd och vridning. Tittade på den för ett par år sedan. Kan ha ändrats sedan dess, så hör med t ex Thomas eller Jens på Orust-kajak.
Svima har en enkel Lendl-delning med knapp. Har haft den på min Arkipelago ett par år nu. Helt OK. Köpte en till klubben för något år sedan. Då låg kursen på SEK 120.
Jag har också för mig att Jim Danielsson m fl kör med kardborre. Och håller det för hans bedrifter, så räcker det nog till.

Anders

Näsets PK

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Groaghach Var hitta grön, kraftig, delbar dragkedja? Gör det själv 22
benny Laga paddel? Gör det själv 1

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg