Deklaration +tullverket

Jag och några andra beställde ju en massa grejjer från USA och under själva leveransen ringde DHL upp mig och sa att jag skulle få någon deklaration eller vad det nu var, men det har ännu inte kommit, det skulle vara från Tullverket?

Värdet var ju rätt stort, så jag trodde det var ngn slags innehållsförteckning då tullen tydligen öppnade paketet för kontroll av innehåll.

Eller har jag missuppfattat något? Kan det ha varit något med att Skatteverket skulle ha några siffror och att det påverkar deklarationen?

// Lite fundersam :)

Det är en tulldeklaration på ED-dokument de avser. Den skall speditören, i det här fallet DHL hjlpa dig med. Annars kan du kontakta Tullen via deras hemsida: http://www.tullverket.se. Där finns information du behöver...
Roger

Hoppas jag inte behöver göra något då det där verkar mycket komplicerat (kollade på handledningen som var ett antal sidor...).

Och att det inte berör min stackars deklaration ;)

// Jocke

Om tullen kräver att du lämnar en, så är det bara att snacka med DHL så fixar de resten... bara du pyntar *L*

Eller kan det ha varit så att DHL ringde mig (de ville ha mitt namn o personnummer) och att dom fixade det direkt?

// Jocke, totalt novis

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg