Decemberturer 2012

Idag var vi 10 st. deltagare från Friluftsfrämjandet Västerviks lokalavdelning som tog en första adventspaddling. Nyis i vikarna och snålkall nordlig vind på fjärden. Glögg kaffe och korvgrillning hans med innan vi återvände till Västervik.

Bilagor

• IMG_4904.jpg
    IMG_4904.jpg
    65.1 KB · Visningar: 1,550
  • IMG_4905.jpg
    IMG_4905.jpg
    61.1 KB · Visningar: 1,475
  • IMG_4912.jpg
    IMG_4912.jpg
    60 KB · Visningar: 1,449
jo precis, tycker också att det bli först kallt när man står på land. i kajaken är det ju bara mysigt. dock skippar jag rollerna utomhus nuförtiden, såpass mysigt är det då inte i alla fall.

så såg det ut hos mig igår, dock har jag bara en sketen mobilkamera och ursäkta mig för den dåliga bildkvalitet.

Bilagor

• DSC_0112.jpg
    DSC_0112.jpg
    38.6 KB · Visningar: 1,216
Flotte bilder! Nå er det kaldt i hele Norge, også her i nord. Padlet den kaldeste turen jeg har vært på noensinne nå sist søndag - men fint var det! Kaldt og fint. :) Men så kaldt at lukene på kajakken til en av de andre ikke tålte det... Men det var nok mer feil med kajakken, enn for kaldt til padling. ;)
Mer i bloggen HER.

Bilagor

• IMG_0044.jpg
    IMG_0044.jpg
    27.9 KB · Visningar: 1,212
  • IMG_0019.jpg
    IMG_0019.jpg
    36.5 KB · Visningar: 1,144
fina bilder som gör att man längtar ut! bli dock bara poolträningar denna vecka och först på helgen ute igen :(

Flotte bilder! Nå er det kaldt i hele Norge, også her i nord. Padlet den kaldeste turen jeg har vært på noensinne nå sist søndag - men fint var det! Kaldt og fint. :) Men så kaldt at lukene på kajakken til en av de andre ikke tålte det... Men det var nok mer feil med kajakken, enn for kaldt til padling. ;)
Mer i bloggen HER.

Det ser verkligen mysigt ut och det hedrar er att ni inte kör tillmakning med elden på berget som en del andra!

I brist på egna äventyr, då bryggan snöat igen och jag är för lat för att pulsa ned till sjön med kajaken så får jag skicka en länk till en blogg som jag fick till mig i går från Andreas:

http://silverjuggler.blogspot.se/2012/12/vaghalsig-paddling-i-snokaoset.html

Klart läsvärd!

I övrigt konstaterar jag att länken ang den defekta luckan även varit uppe i det norska paddelforumet och kanske borde varit med i tråden ang kvalisort i byggandets ädla konst, så jag slänger in även denna länk för dem som engagerar sig i detta och vinterpaddling i allmänhet:

http://www.padleforumet.com/viewtopic.php?f=8&t=4682

/Kåre

Luciapaddling i Trosa skärgård

Ja antingen gör man luciapaddlingen före eller efter själva Lucia om hon kommer mitt i veckan, och vi gjorde det före. Bra val visade det sig. Ett helt gäng minusgrader och propagandaväder.

/Måns

Bilagor

• DSCN0581.jpg
    DSCN0581.jpg
    68.3 KB · Visningar: 998
Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg