• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Dansk naturfotograf är inte helt sanningsenlig

Från SVT:s tablå

Svalbard runt

Den danske naturfotografen Jan Tandrup Pedersen på resa i Svalbard med ett ryskt expeditionsfartyg. Det blir möten med bl a isbjörn, valross, svalbard-ren och polarräv och han får på nära håll beskåda effekterna av klimatförändringarna. Att ta sig runt om hela Svalbard med båt har tidigare varit omöjligt, men hur ser det ut nu när isen smälter undan mer och mer?

Och så säger karln att han är förste TV-fotograf att göra det.

Vilket jävla skitsnack.

Mitt i naturen var däruppe för flera år sedan. Jag själv seglade runt 2004, och jag VET att det inte var första gången precis. Men vill man göra naturfilm och framställa sig själv som häftig så får man väl ljuga.

Synd att han inte kunde låta naturen tala för sig utan måste framhäva sig själv.

Christian