• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Dåligt Playground

Lite gnäll.

I går skulle det köpas ryggsäck minsann. 1100 kronor skramlade i fickan där jag strosade runt på stadens gator i väntan på att klockan skulle bli 18.00 och Playgrounds reakvall skulle öppna. Endast under reakvällen skulle priserna gälla, sades det i nyhetsbladet.

17.50 var jag i butiken. Då gick den sista ryggsäcken mitt framfr min näsa. Det som stod i nyhetsbladet vara bara lurendrejeri. Jag blev utan rygga.

Det är fult att luras Playground!

/A

PS. Playground är en friluftsbutik i Stockholm. En av många.
 
Vad som hände tidigare kvittar väl i viss mån; det viktiga var väl huruvida de hade de varor till salu som de lovat(?) att ha, och till det priset - under reakvällen.

Här antar jag att de inte under den utlovade reakvällen hade ett enda ex av den utannonserade(?) ryggsäcken. Det var ju i så fall bedrövligt för att inte säga bedrägligt.
 
Mezzner; sa:
Vad som hände tidigare kvittar väl i viss mån; det viktiga var väl huruvida de hade de varor till salu som de lovat(?) att ha, och till det priset - under reakvällen.

Här antar jag att de inte under den utlovade reakvällen hade ett enda ex av den utannonserade(?) ryggsäcken. Det var ju i så fall bedrövligt för att inte säga bedrägligt.

Just så, den var utannonserad men den fanns inte till försäljning. Sista exemplaret gick, till rea-pris, strax innan rea-priset skulle börja gälla.

Ingen superstor sak för min del eftersom ryggan finns nästan lika billigt (1100 kr för en lundhags v8 70 l) på webbutiker. Men jag tycker inte om att bli lurad. Godtrogen som jag är gick jag dessutom och slog dank i väntan på att rean skulle börja. Hade jag gått dit tidigare hade jag fått min säck.

För övrigt tycker jag det är rimligt att fula beteenden hängs ut, i gode Sverkers anda.

//Anders
 
Nu kommer den svenska avundsjukan fram. En butik har rätt att sälja en vara när man vill till vem man vill och till vilket pris butiken tycker sig är skäligt. Att skrika "bedrägeri och lockpriser" bara för att någon annan hann före dig ger dig ingen ny rygga, bara dålig mersmak.


Playground är en av min absoluta favoritbutiker, bättre service får man leta efter. Tål att nämnas, efter att jag har provat gear och kläder i någon timme, för att slutligen besluta mig för köp, fått en rabatt på 10-15% när jag väl tagit mig till kassan.

Min poäng med detta är att det är upp till säljaren att besluta vilka priser som ska gälla, och som kund får man helt enkelt bita i det sura/söta äpplet.
 

avslutad210712

Gäst
Halvarsson; sa:
Nu kommer den svenska avundsjukan fram. En butik har rätt att sälja en vara när man vill till vem man vill och till vilket pris butiken tycker sig är skäligt. Att skrika "bedrägeri och lockpriser" bara för att någon annan hann före dig ger dig ingen ny rygga, bara dålig mersmak.


Playground är en av min absoluta favoritbutiker, bättre service får man leta efter. Tål att nämnas, efter att jag har provat gear och kläder i någon timme, för att slutligen besluta mig för köp, fått en rabatt på 10-15% när jag väl tagit mig till kassan.

Min poäng med detta är att det är upp till säljaren att besluta vilka priser som ska gälla, och som kund får man helt enkelt bita i det sura/söta äpplet.

Om man annonserar att man skall ha en vara till ett visst pris och inte har det så är det i alla fall i mina ögon dålig stil oavsett om affären i övrigt är bra att ha att göra med.

Eftersom jag inte sett annonsen så vet jag inte hur den är utformad men oftast brukar affärerna reservera sig mot slutförsäljning och då får man acceptera att det kan vara slut.

Typexemplet på såna dåliga annonser är väl elektronikhandeln som inte har ett enda exemplar av en dyr tv trots att man varit först och hängt på låset en timme innan de öppnar sin rea men däremot har de en "likvärdig" tv till ett "något" högre pris. Nämner ingen affärskedja vid namn för då lär jag väl bli påhoppad för förtal men det finns en rikstäckande sådan i Luleå som satt just det i system.
 
Halvarsson; sa:
Nu kommer den svenska avundsjukan fram. En butik har rätt att sälja en vara när man vill till vem man vill och till vilket pris butiken tycker sig är skäligt. Att skrika "bedrägeri och lockpriser" bara för att någon annan hann före dig ger dig ingen ny rygga, bara dålig mersmak.


Som sagt, det är ingen stor grej och butiken verkar ok, men visst blir det lite konstigt när man skriver:

"Rabattkväll! Är du kvällstrött är det här ingen nyhetsbrev för dig. Erbjudandena nedan gäller bara på tisdagkväll den 29/5 mellan 18.00 och 21.00".

Sedan skiter man i det. Visst har de sin fulla rätt att göra det (eller vad säger marknadsföringslagen?) men nog får de räkna med en eller annan potentiell kund som blir lite less?

Ryggan finns f ö här till bra pris: http://fjallsporttarnaby.e-butiken.se/

Nog om det från mitt håll.

//A
 
Hej igen!

Såg just i min mail ett brev från butiken. De ber om ursäkt och erbjuder lösning.

All heder åt Playground!

//Anders