Dåligt limmade knästöd

Hej

Jag köpte nyligen en helt ny prijonkajak. Ni vet säkert hur knästöden ser ut, en bit skumgummi omslutet av en bit tunnt tyg som är limmat dit i kanterna. Denhär lilla tygbiten har redan börjat lossna i kanterna.
Jag är inte särskillt erfaren, men jag förstår att det får ta mycket påfrestningar jut där, hade det varit en begegnad kajak hade jag inte varit förvånad alls. Men denne är sprillans ny och jag har bara använt den en halv dag!

Någon där ute som vet vad jag kan göra åt saken? Hur jag kan fixa det?

Kram
Billy

Konsumentköplagen

Helt ny kajak och redan fel på den? Gå till butiken där du köpt den och reklamera är vad du skall göra! Alla fel som uppstår under de första 6 månaderna är ursprungliga. Då menar jag inte fel som uppstår pga att du är vårdslös!

Kontakta Kajaktiv

Hi Billy, send me the model, color, a picture, the serial number and your address, plus where you bought it from and I will see you get what you need to fix the problem.

You get a 2 year warranty on this type of problem and 5 years on the hull, and even after that i often help fix small problems to give good service.

The reason for the serial number is so Prijon can go and see who, how and why this happened. It can happen for several reasons, such as the glue was bad, the surface wasn't clean etc etc.

Sorry for the inconvenience.

MVH

James
james@kajaktiv.se

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Stuvarn Fikaluckan,bra eller dåligt? Paddling allmänt 26
NBS Aquapac mobilfodral - bra/dåligt? Paddling allmänt 11
Merckx såga av knästöd Paddling allmänt 3
Jonik Knästöd Paddling allmänt 7

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg