Dålig marknadsföring o dålig info.

Hej!
eftersom jag letar tält så har jag kollat runt lite och när man hittar ett tält för året runt å visar det sig att de är för bara 3 säsonger än det står att det är ett året runt tält är det inte dålig marknadsföring?

Jag tycker det är så korkad och dom ta inte bort det heller.
Är det någon mer än jag som ha råkat ut för de?

Nah, det är väl bara tidsandan. Du KAN få din mobil att stå i standby i 23 dagar, men du kommer inte göra det. Likväl KAN du sova i de flesta tält på vintern.

Nog är de väl tält året runt de också, men var du tänker slå upp tältet nämns knappast i produktbladet. För en resa till nordpolen behöver man knappast ett tält för fyra säsonger, en som fungerar i ordentligt vinterföre lär tillsvidare duga där året om. ;)

Hej!
eftersom jag letar tält så har jag kollat runt lite och när man hittar ett tält för året runt å visar det sig att de är för bara 3 säsonger än det står att det är ett året runt tält är det inte dålig marknadsföring?

Jag tycker det är så korkad och dom ta inte bort det heller.
Är det någon mer än jag som ha råkat ut för de?

Jag håller med dig fullständigt! Dubbla budskap är aldrig bra information. Man vill ju vara säker när man ska göra en investering på flera tusen.

Har detta att göra med din tidigare tråd om de 6 tälten du funderade över? Tänkte närmast på Akka Dome från Fjällräven.

Jag tycker du kan mejla Fjällräven och påpeka detta i så fall!

Du kan säkert bo året runt med Akka Dome på en gräsplätt i England för där blir det knappt minusgrader.

De flesta 'four season'-märkningarna på produkterna, campingasoltuber etc. är riktat internationellt och avser inte en svensk vinter - inte ens i skånetrakt utan mer området kring tyskland och söderut där det knappt går under noll grader vintertid och motsvarande breddgrad i USA.

Jag håller med dig fullständigt! Dubbla budskap är aldrig bra information. Man vill ju vara säker när man ska göra en investering på flera tusen.

Har detta att göra med din tidigare tråd om de 6 tälten du funderade över? Tänkte närmast på Akka Dome från Fjällräven.

Jag tycker du kan mejla Fjällräven och påpeka detta i så fall!
Jag har gjort det få se om dom svara mig?

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Vildmarksanton Exped - dålig kvalitet? Bo och sova 36

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg