Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag och min flickvän skall göra dagsturer i Dala-fjällen i höst, men vill inte spendera massor på riktiga kängor eller stövlar... Vad kan man gå i annars? Funkar joggingskor typ?
Hejsan !
Jag har gjort dagsturer i dalafjällen (Grövelsjön) med joggingskor utan problem. Detta har oftast varit i början av september. Då brukar det vara ganska torrt. Det ska nog inte vara några problem alls. Råkar man bli blöt kan man ju alltid springa hem fort och värma sig ;-)
Jag var nyligen uppe i Kebne och mötte vandrare i joggingskor på väg upp till toppen. De var naturlitvis genomblöta och för min del skulle jag bli sjuk av detta.
Men om det inte har regnat på flera dagar utan är soligt och torrt kan det nog gå bra. Jag vandrade 1969 genom större delen av Sarek i shorts och gymnastikskor utan att bli blöt, men då sken solen i minst två veckor, så det var torrt. Det beror således väldigt mycket på vädret.