Hallå,
Efter att inatt ha pinats på två st liggunderlag (pinan bestod snarare av att det var obekvämt än att det var kallt, trots minus fem under bar himmel så slapp jag kyla ifrån marken) av den gamla typen a la 69 kr/st väcks tanken på nytt liggunderlag.
En rad önskemål:
Låg packvolym och vikt
Behöver funka vår-sommar-höst
Enkelt att pumpa upp ifall det är sådan modell som krävs
Max ca 1000 kr
(Gällande modeller som pumpas upp typ Exped och Therma Rest - jag har aldrig använt sådant, håller de några år eller blir det lätt hål, någon som har erfarenhet?)
Mitt tält är även det ganska dåligt. Impuls köpt på stadium för under tusenlappen, funkar väldigt bra när det är bra väder, men om man har otur och regnet kommer så blir det blött.
Önskar tips på tält:
3 manna tält, 3 sesångs variant
Lätt att slå upp, skall gå även för en person
Måste klara regn
och såklart, lätt med liten packvolym är förståss att föredra..
Pris: Vet inte riktigt vad bra tält brukar ligga på, men rätt sida om 4000 kr i alla fall.
Tips på detta??
Efter att inatt ha pinats på två st liggunderlag (pinan bestod snarare av att det var obekvämt än att det var kallt, trots minus fem under bar himmel så slapp jag kyla ifrån marken) av den gamla typen a la 69 kr/st väcks tanken på nytt liggunderlag.
En rad önskemål:
Låg packvolym och vikt
Behöver funka vår-sommar-höst
Enkelt att pumpa upp ifall det är sådan modell som krävs
Max ca 1000 kr
(Gällande modeller som pumpas upp typ Exped och Therma Rest - jag har aldrig använt sådant, håller de några år eller blir det lätt hål, någon som har erfarenhet?)
Mitt tält är även det ganska dåligt. Impuls köpt på stadium för under tusenlappen, funkar väldigt bra när det är bra väder, men om man har otur och regnet kommer så blir det blött.
Önskar tips på tält:
3 manna tält, 3 sesångs variant
Lätt att slå upp, skall gå även för en person
Måste klara regn
och såklart, lätt med liten packvolym är förståss att föredra..
Pris: Vet inte riktigt vad bra tält brukar ligga på, men rätt sida om 4000 kr i alla fall.
Tips på detta??