• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Dagens reklamfloskel

såg jag i DN i morse.

Playground annonserar en modell av Keen sandaler som "vattentäta".

En trend senaste åren är att friluftsbutiker annonserar mycket i morgontidningarna i Stockholm. Trevligt men inte alltid så upplysande texter.

Thure
 
Jag har också sett de där sandalerna. Fick mig iaf ett gott skratt i butiken där jag var. De har säkerligen rätt bra andningsförmåga.
 
Jag har ett par Keen sandaler och hur någon på fullaste allvar kan sätta på en lapp med texten Waterproof är för mig fullständigt obegripligt. Nu har jag inga barn men jag är fullständigt övertygad om att även ett litet barn kan konstatera att sandalerna inte är vattentäta. Dom är inte ens grustäta.

Men jag är nöjd med mina Kenn sandaler. Duger bra att cykla i och inte färgar dom heller av sig på gelcoaten ombord på segelbåtar.

Per
 

Bilagor

  • Keen sandal IMG_2510.jpg
    Keen sandal IMG_2510.jpg
    58 KB · Visningar: 292
såg jag i DN i morse.

Playground annonserar en modell av Keen sandaler som "vattentäta".

En trend senaste åren är att friluftsbutiker annonserar mycket i morgontidningarna i Stockholm. Trevligt men inte alltid så upplysande texter.

Thure


SHIT! Jag vill gå och klämma känna och titta på utrustning när jag besöker ute butiker, allt som ofta dyker det upp någon som frågar om de kan hjälpa till, jag brukar artigt tacka nej, nästa gång någon dyker upp tackar jag nej också.

Tredje gången säger jag ja och ber att få se på vad de har i sitt sortiment av vattentäta Gore Tex sandaler och sedan Norska brynjevadare, ni vet den modellen företaget lättat genom att ta bort material med en hålstanns...
Till slut frågar jag om de ens har de här nya effektiva handdukarna av neopren, som inte tar åt sig vatten...

Bara idioter till biträden hänger kvar till station tre utan att fatta att någon driver med dom, konstigt nog har de skett på Naturkompaniet både i Stockholm och Västerås...

Nu sabbar det här allt för mig med en annons om vattentäta sandaler!!!!

Å andra sidan hur f*n funkar det att hålla fötterna torra????
 
Det syftar ju på att man i tillverkningen bara har använt material som är vattentäta dvs inte suger åt sig vatten.
Och att dom därför ska torka snabbt.

Mina keen sandaler blev defenitivt blöta och torkade inte särskilt snabbt :p
Dom har jag dock inte kvar efter en liten olycka i amsterdam..
 
Tydligen

var detta en felöversättning av waterproof som i det här fallet skall tolkas som att sandalen tål vatten vilket naturligtvis är något helt annan än att sandalen är vattentät.

Thure
 

avslutad210712

Gäst
Man har kanske använt ett automatiskt översättningsprogram.

Såg en film där man kört texten genom ett sånt program och jag måste säga att jag än idag inte fattade vad filmen handlade om för jag hade fullt upp med att skratta åt översättningarna :)