• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Dagens humor

tigertamjaren; sa:
Bästa sköjet på ett bra tag
/G

Nichts für ungut, tämjar'n, men när jag klickade på länken började en automatisk nerladdningsprocedur av en 4,5 MB stor wmv-fil som jag avbröt med detsamma. Sitter här med en 56k-modem som i praktiken presterar max 12K/s. Och då känner man sig aningen verarscht, för man skulle ju sitta och vänta och rulla tummarna till påsk. Skulle du kunna "sammanfatta" skämtet? Hmm, den frågan var kanske lite väl tüsk, men på något sätt borde du förklara om det typ lönar sig att suga 4500K genom en 12K-modem.
:)
/G.
 
Sir White Knight: Om knekten föreställer sig en snäll animerad barnfilm med pingviner som leker och busar på en is, men där textningen är förvrängd till grov och sexistisk så kanske herrn kan föreställa sig ungefär vartåt det lutar. Om detta sen uppfattas som roligt är en ytterst subjektiv fråga. För mig personligen var det ett bra tag sen jag skrattade så mycket.

Jag skulle tro att det är knektens oortodoxa webbläsare som ställer till det för honom igen. Pröva med en IE eller Mozilla Firefox istället?

/ G
 
Jag tror, någorlunda i anslutning till tidigare diskussioner om generationer och humor, att detta var ett exempel på modern s k damp-humor.

Jag tycker personligen att den tidvis faller platt och är pinsam. Inser samtidigt att det i viss mån är poängen, och är så modern av mig att jag till övervägande delen kan roa mig åt nämnda humorgenre.
 
Äh.

För det första tycker jag inte att man ska driva med Pingu, dels pga att det är principiellt fel (kom igen, det är PINGU!) men också för att filmerna faktiskt är hysteriskt roliga redan i original.

Det sagt, så var det här en film som kunde blivit rolig. Tyvärr är det utfört helt utan finess vilket gör att poängen faller platt. Textningen blir bara vulgär när den kunde varit rolig på ett mer tillspetsat sett; det blir Svullo istället för Monthy Python.

Men idén är ju inte helt fel. Tänk tex på hur det skulle se ut om man satte textremsorna från Fight Club på Bumbibjörnarna...