• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Dagen som alltid kommer...

Många av oss utefolk har en kompis som är en hund på färderna ute i naturen.

Den följer med i vått o torrt, sviker aldrig sin matte-Husse.

Men så kommer den där jäkla dagen då ingen återvändo finns, då vovven måste avlivas, och man vet att det blir ingen mer skogsfärd tillsammans...

Så är det för min skogskompis just nu, hans tik har gett upp efter nästan 13 år.

Han ringde mig och sa att han inte hade lust att träffas och fika idag, inte hade lust att sitta o garva o diskutera alla möjliga problem mellan himmel o jord som vi brukar, givetvis med lösningar på alla problem....vi brukar träffas o filosofera, vi kallar våra möten för "Filosofiska Klubben"...

Näe, idag var det inte roligt, ingen lösning i sikte...fanken tänkte jag, aldrig får man vara glad (en personlig vanlig reaktion hos mig som jag jobbar med...), jag sa till utekompisen, var hemma idag istället o ge henne så fina timmar du kan av hennes sista timmar med dig, det är det minsta du kan göra för henne.

Trodde inte detta om honom, han brukar inte vara så blödig, har avlivat både egna hästar o andra tamdjur, men denna gång tog det.

Jag brukar tänka på allt det roliga som man haft tillsammans, titta på bilder o så när det drabbar mig, det hjälper lite.

Usch vilket gråtblödigt inlägg jag gjort nu, men nu är det gjort, var rädd om era husdjur, ge dem något extra gott idag....

Bifogar en låt, Sleep Little Girl, med Tages.

<object width="320" height="265"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ydcKLpsIfvg&hl=sv_SE&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/ydcKLpsIfvg&hl=sv_SE&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="320" height="265"></embed></object>
 

Bilagor

  • ledsenvän.jpg
    ledsenvän.jpg
    43.3 KB · Visningar: 213
Svåra avsked tillhör livet.
Livet är kortare än man tror, så passa på och njut av varje dag! En klyscha! Visst! Jag vet det, men det är faktiskt sant!
 
Svåra avsked tillhör livet.
Livet är kortare än man tror, så passa på och njut av varje dag! En klyscha! Visst! Jag vet det, men det är faktiskt sant!

Insåg man verkligheten så blev nog många väldigt beteendeförändrade...

Så det är väl evolutionens avsikt att vi inte ska veta sådana saker....utan vi ska köra på i full fart mot...?
 
Jag blev lite rädd att sorgen gett dig en knäpp och att du gått över från Paint till tuben. Men lite scrollning senare ser jag att man kan lita på dig även i mörka stunder.
Ta hand om er!