Därav tvista de lärde...

Sökte lite på backpacking forumet likaledes här men hittar ingen direkt relevant info, men lillasyster ska på en liten tripp i västra Egypten i 20 dagar och behöver således en ryggsäck därefter. På de butiker hon har varit in o kikat på en rygga har de rekommenderat 45 l max, personligen skulle jag vilja upp 30 l till p g a de kommer inte ha några möjligheter att tvätt och de kommer transportera det mesta buss eller jeep. Har någon erfarenheter ifrån dylika resor vore tacksamt att få lite kommentarer/tips.

Håller med dig

Jag tycker också 45L låter lite väl snålt tilltaget för 20 dagars packning.
Om hon inte behöver gå med ryggan utan dom transporteras med Jeep och buss hade jag nog satsat på 60-70L och en typ 15-20L för småutflykter, ta med lite mat och vatten typ.

Ja, låter ju mer som om hon ska ha en sot lättpackad duffel eller liknanade och sedan en 20-40l rygga (det övre om hon har utrymmeskrävande intressen typ fotografi eller liknande.)

Underskatta inte nyttan av ett vettigt vätskesystem (läs lättdiskad, det är värmt där och det innebär att det växer bakterier fort) som går att få in i väskan också.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg