däggdjursskådning

tjenis tjenis..!!
e de nån mer än jag som håller på me detta elle?? glo på däggdjur. flyttade upp till älvdalen ner jag va 17 från dystra småland, för å gå ett naturbruksgym. me inriktining på vildmarksguidening. polarn va fågelskådare så va fasen.. jag började kryssa i min däggdjursbok..

..,kommer ihåg första gången en utter visade sig för mig.. på vårisen precis der rotälven flyter ut i österdalälven, tidit tidit, hade strosat omkring hela vintern, sovit under broar, plumsat i snö, plurrat, men uttern lärde jag mig,, å de e la de de handlar lite mer om,, däggdjuren e en utmaning :) ett däggdjur måste jag lera mig så himla väl,, men men, sen e de tur som i allt der utanför, tillfelliheter,,

sarek var planerat v.36 0 37, me mitt nya akto å allt,, men men drömmar dröms, glöms, levs elle dröms inatt igen.. :]

har precis flyttat till umeå, ska dra igång en liten lista her me hade jag tänkt,, ska du hänka på elle?? :)

ha:et gott
/henke
 

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg