Vad jag förstått mer och mer efter att ha pratat med andra skridskoåkare och följt diverse diskussion på internet, är att många har varit med om incidenter, i skarpt läge, som kunde slutat riktigt illa. Av olika anledningar redde det upp sig och slutade lyckligt med minsta möjliga marginal. (Askö?). I andra fall (2 av 3 plurrade i en vak varav en skadad, kan inte röra sig. Räddad genom att den andra plurrade faktiskt bottnade) genom lyckliga omständigheter. Och i vissa fall en god kunskap och teknik som räddade situationen genom ett fullkommligt korrekt handlande. Kande till och med situationer som uppfattades som farliga med aldrig utvecklades till incident (flakjumpning? våris?)
Eftersom jag inte har lust att göra alla misstag själv för att lära skulle det vara lärorikt att ta del av era erfarenheter.
I vilken situation har du varit som kunde slutat i katastrof?
Hur kunde ni handlat för att undvika att hamna i denna belägenhet?
Vad gjorde ni, eller vilka omständigheter ledde fram till att det faktiskt ordnade sig?
/Erik
Eftersom jag inte har lust att göra alla misstag själv för att lära skulle det vara lärorikt att ta del av era erfarenheter.
I vilken situation har du varit som kunde slutat i katastrof?
Hur kunde ni handlat för att undvika att hamna i denna belägenhet?
Vad gjorde ni, eller vilka omständigheter ledde fram till att det faktiskt ordnade sig?
/Erik