• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

cykling sydnorge

Hej - ressällskap
om en vecka ( den 23.7) skall jag cykla från Göteborg, c.a10 dagar mot strömstad svinesund kristiansand i Norge, färja till danmark och sedan Göteborg. Det är planerat för tältning, men vandrarhem går också att ordan. Räkna med en kostnad på 1500 kronor för färjor och övernattning ( tält). Därtill kommer mat för 10 dagar och jag tänkte mig 2 dagar på krokstrands dansfestival i början av resan som inte är inkluderat i kostnaden.

North sea cycle route har jag tänkt följa. Då mina två tidigare reskamrater antagligen inte längre tycks vara intresserade av att cykla med, undrar jag om jag kan finna någon här. Jag blir jätteglad om någon tjej anmäler intresse eftersom jag är tjej själv, men en kille är inte helt helt ute heller.

Jag bor i Mölndal/ Göteborg, läser på Chalmers och har länge sett fram emot denna resan då det är underbart att vara ute i naturen många dagar i sträck.
Skulle vara roligt att få många svar,
Viveka

Hej!
Jag vill gärna följa med men kan inte just dom datumen, men jag kan lite senare i sommar.
Jag bor också i Göteborg.

mvh Moa

Tack för ditt svar. Vi får se vad som händer längre fram i sommar. Jag är öppen för förslag fram till 1.9 då börjar skolan igen, men jag måste åka detta datum då det hela är arrangerat ihop med den här dansfestivalen 2 dagar. Tänkte det kunde vara skönt med en paus och träffa lite folk innan den långa sträckan börjar.
Viveka

Hej!
Jag vill gärna följa med men kan inte just dom datumen, men jag kan lite senare i sommar.
Jag bor också i Göteborg.

mvh Moa

Hej,
jag är tillbaka efter min cykling. Det blev 10 aktiva dagar 80 mil. 37 grader varmt och en dag med hällregn + en natt med hällregn.
Min skola börjar först den 1:e september och jag är ledig alla helger och åker gärna på t.ex en helgutflykt om du har tid och möjlighet.
Viveka
Ps! Jag har sett att du funderar på att vandra med någon i Grövel...området. Men det kanske går bra att göra fler saker?!?
Viveka

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg