Tjena claes!
Låter som en kanonidé! Jag kan dela med mig av min spotana känsla för toscana (mycket kullar men O så vackert!). Massor med gårdar och mysiga små italienska byar/god mat och som sagt: vackra kullar. Också nära till pisa och Florens som är riktigt fina städer. från toscana är det ganska så nära till genuabukten (nordvästra kusten) också. Med vis varning dock gällande genuabukten. Kan vara en förbaskat massa turister där, framför i porto fino. Men leta efter de där små byarna ut med kusterna som är guldkornen som turisterna inte hittar.
Sedan har du de 3 stora sjöarna i norra italien: Lago Maggiore, Lago di Como och Lago di garda. Otroligt Otroligt vackera miljöer! Själv blev jag helt lyrisk och mållös första gången jag kom till lago di garda. Kristallblåa sjöar med mäktiga berg runtom som passa för trekking mm. Vet inte om de erbjuder så mycket för dykare, är tyvärr ingen själv så...Jag har bara åkt bil vid dessa ställen, men att cykla, jag kan inte ens tänka mig vilken otroligt underbar upplevelse det måste vara. Men sjöarna som sagt. Är det något ställe man bara kan sitta ner en hel dag på ett kafé och beställa in espresso efter espresso så är det bannemej vid någon av sjöarna.
Hoppas det var till någon hjälp! Trevlig resa!