Jag har funderat på att äntligen se lite mer av mitt eget land efter att ha varit ute på många långa cykelresor de sista tio åren. Jag skulle vilja se så mycket som möjligt under kanske augusti och september - och inland och vildmark är att föredra. Fast nu är problemet att man egentligen inte ser så mycket vildmark om man cyklar. Så jag funderade på att vandra en led istället/också. Sen funderade jag vidare på om det skulle gå att cykla en led istället, för att tjäna lite tid. Tid som jag sen kan spendera på andra håll i landet (även Norge och Finland är aktuellt). Jag har erfarenhet av att cykla singletrack/stigar/extremt dåliga vägar etc.
# Har ni några idéer om leder som teoretiskt skulle gå att cykla? (En bred fråga som går att tyda på massor av olika sätt, men hoppas ni förstår vad jag är ute efter).
# Nordkalottleden...? Vad säger ni om den?
# Bryter jag mot någon regel, skriven såsom oskriven, om jag cyklar? (typ att man lämnar spår och förstör i naturen etc, det vill jag ju inte göra)
Tack! .-)
# Har ni några idéer om leder som teoretiskt skulle gå att cykla? (En bred fråga som går att tyda på massor av olika sätt, men hoppas ni förstår vad jag är ute efter).
# Nordkalottleden...? Vad säger ni om den?
# Bryter jag mot någon regel, skriven såsom oskriven, om jag cyklar? (typ att man lämnar spår och förstör i naturen etc, det vill jag ju inte göra)
Tack! .-)