Cykelverkstad i STHLM

Hej!
Jag behöver byta ett vevlager till min MTB, men orkar inte själv (alla förbannade specialverktyg m.m.).

Känner nån till en prisvärd cykelverkstad i Stockholm? Har lämnat cykeln till Cyklig i Solna/Råsunda men de är både dyra & otrevliga (bizarr affärsidé).

mvh Andrez

Cykelverkstad

Jag gillar Cykeldoktorn på Sibyllegatan. Stället liknar ingeting annat, det är cyklar staplade från golv till tak. Han är lätt att ha att göra med och inte särskilt dyr. Vid vevlagerbyte så rensar de "alltid" ur gängorna med en gängtapp innan de sätter i det nya lagret, det är inte alla verkstäder som tar sig tid till sånt.

Prova att lämna den hos Pedalogerna på Ulvsundavägen i Bromma. Där är det billigt och personalen är trevlig. Hade själv tänkt att lämna in min racer till Cyklig för vxl-justering men där var man både dyra och jävligt osympatiska samt ville behålla cykeln i över en vecka för en justering som tar mindre än en 30 min.

Tack för alla tips!
Lämnade in hojen hos Pedalogerna på Ulvsundavägen. De var mkt trevliga och gjorde ett bra jobb. Nytt vevlager+arbete gick på drygt 400:- vilket känns rimligt.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg