Cykelväska med trådlös dator

Hej, är det någon som har erfarenhet av att ha trådlös dator och cykelväska? En som sitter på styret. Risk att signalen inte går fram?

Per

Ang cykelväska med trådlösdator...

Hejsan Pär!

Har aldrig provat en cykelväska med dator. Har faktiskt aldrig ens sett en sådan modell!
Vem tillverkar en sådan?
Vore det inte lättare om du köpte en separat dator och satte fast den på styret brevid väskan istället. Så du kan läsa av den alltså???

Nä skämt åsido, har du en så är det ju bara att prova. Normalt får man lov att montera datorn brevid väskans fäste. Då är det en glipa mellan väska och styre borde detta räcka för att signalerna skall komma fram.

Har du tänkt att köpa en ny så avråder jag. Trådlösa datorer som produkt har jag nämligen aldrig förstått mig på.
Varför skall man betala mer för en produkt som gör samma sak som den icke trådlösa, är mer komplicerad och orsakar därför ofta problem, kostar dubbelt så mycket att byta batterier på som sedan förorenar dubbelt så mycket då man ännu ej har hittat ett företag villigt att återvinna alla dessa små kvicksilver-stinna batterierna som samlas in?!
Ha en riktigt skön semester!

Mvh!
Peter

Ps: Blir det en B.O.B. i sommar?

[Ändrat av theDude 2003-07-09 kl 21:00]

Re: Ang cykelväska med trådlösdator...

theDude; sa:
Nä skämt åsido, har du en så är det ju bara att prova.

Visst, men eftersom jag inte vill montera av o på så frågade jag. Några i rec.bicycles.tech tror att det ska funka.

Har du tänkt att köpa en ny så avråder jag. Trådlösa datorer som produkt har jag nämligen aldrig förstått mig på.
Varför skall man betala mer för en produkt som gör samma sak som den icke trådlösa, är mer komplicerad och orsakar därför ofta problem, kostar dubbelt så mycket att byta batterier på som sedan förorenar dubbelt så mycket då man ännu ej har hittat ett företag villigt att återvinna alla dessa små kvicksilver-stinna batterierna som samlas in?!
Ps: Blir det en B.O.B. i sommar?

Har redan köpt en med höjdmätare. Eftersom vi ska hoja i Colorado tyckte vi det var kul att hålla rätt på höjden, det blir ju massvis av pass, och den kom utan trådar. Ska erkänna att jag varit tveksam till dem också.

Vi har också införskaffat BOBar. Har nu siktet inställt på Winter Park, Dillon, Salida (Monarch Crest), Crested Butte, Durango o Fruita.

Vänligen
Per

Du glömde en sak

Dom trådlösa datorerna är (förutom din långa lista på nackdelar då) dessutom betydligt tyngre än sladd varianten. *ler*

Ytterligare lite värdelöst vetande.

/Mattias

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
appelo Hyra av cykelväska Mountainbike 1

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg