Köpte ny cykel (Scott Kokomo på Cykloteket, Stockholm) till tjejjen igår, och i samband med det så införskaffades även barnstol.
Typiskt nog så kommer jag inte ihåg fabrikatet, men modellen heter "Sleepy". Den har snabbfäste, så man monterar en snabbkoppling på sadelröret som man sedan klickar ner stolen i. Stolen är även skjutbar framåt och bakåt någon decimeter.
Lilltjejjen blev oerhört entusiastisk och ville "sykka, sykka" (hon är två år) när hon upptäckte att det gick att gunga lite grann upp och ner *ler*
Ser det som stor fördel att den är "dämpad" då en barnstol i vanliga fall är väldigt stötig.
Dessutom kan man köpa snabbfästet separat, vilket gör att vi kan alternera vilken cykel som skall ha barnstolen.
Nu saknas bara packsystem som gör att man kan få med sig 8 liter mjölk och lite annat smått o gott från affären. Kollade på det cykloteket hade, dvs Ortlieb, men det är alldeles för dyrt.
Finns det något annat bra alternativ? Jag vill helst kunna fästa packväskor på framgaffeln. Vad jag förstår kan det vara "kruxigt" att få fast det på framgaffeln då den är dämpad?
Såg nu när jag läste igenom hela tråden igen att Fredrik hade en Hama Kiss. Det är precis en sådan jag köpte, fast en Sleepy. Sleepyn är gjord så att man kan tilta/luta hela plastdelen av stolen lite bakåt om/när barnet somnar.
/Mattias
[Ändrat av mlindstrom 2002-08-06 kl 10:03]