Nu till sommaren så tänkte jag och min sambo ge oss ut på cykelsemester i Sverige tillsammans med vår dotter Ella som då hunnit bli 2,5 år. Tidplanen är flexibel och kan röra sig mellan 1-3 veckor. Främst har vi tänkt oss att tälta. Vi skulle vilja fråga om tips av er som varit ute på cykelsemester med era barn rent generellt. Sedan har vi ett mer specifikt frågetecken om det är möjligt att semestra med Ella i cykelbarnsits. Jag tänker närmast på hur man i så fall bäst skyddar henne mot solen, säkerhet m.m. En annan faktor är att cykelbarnsitsen hindrar användandet av packväskor bak på pakethållaren. Klarar man sig med full uppsättning väskor på ena cykeln och framväskor samt styrväska på den andra med barnnitsen? En lösning på problemet är ju att cykla med en barnkärra typ Burley. Här får man i så fall väga in investeringskostnaden. Det skulle vara intressant att ta del av era erfarenheter.
Det skulle också vara fint med lite tips på trevliga turer som ni gjort med era barn.
/Benny
Det skulle också vara fint med lite tips på trevliga turer som ni gjort med era barn.
/Benny