Cykelrea

Normalt skulle jag aldrig rekommendera någonting annat än en seriös cykelaffär för inköp av ny hoj, men eftersom Schwinn/GT har gått i konkurs i USA så är det sjukligt låga priser hos Supergo. Om någon är i köptankar så är detta verkligen nåt att kolla upp. Ta en titt på GT Zaskar-ramen..
http://www.supergo.com/

Staten & kapitalet

Jodå, jag tittade på det där oxå. Inköpspriserna är nog OK, men sen återstår frakten och problemet att få in cykeln i landet utan att betala moms och tull. Med de pålagor som staten lägger på är det nästan så att det lönar sig att köpa en flygbiljett till USA, köpa cykeln där, använda den några dagar och sen plocka hem den.

En varning alltså, innan ni beställer nåt, kolla hur mycket det egentligen kostar!

/magnus

Har funderat på denna affärsidé:

Starta ett företag i USA där ett inköpsproffs (jag själv då givetvis...) får gå runt i alla de roliga affärerna och köpa dyra, fina prylar. Sen har man också som uppgift att vara den FÖRSTA som använder dessa så att de räknas som använda. Sen skickar man prylarna till suktande nordbor i högskatteländer som vill komma undan moms och tull. Bara att skriva "kvarglömd sportutrustning" på paketen och håva in pengarna.

Vad tror ni om denna företagsidé? :)

God helg på er!

Aldrig mer supergo för vår del

Just Supergo är inte en bra firma. Är känd för usel och slarvig service. Bryr sig inte ens om att kolla att dimensionerna på olika delar är kompatibla och stämmer i samma paket. Vi köpte styrlager och gafflar av dem och kommer aldrig någonsin att handla av dem igen. De var dessutom ovanligt struliga att ha att göra med.

Fast det är klart: är det bara en ram man beställer är det mindre som kan bli fel.

Per
http://user.tninet.se/~ipg289h/First.html

Import-idé

Jo, den funkar i allafall på snöskotrar, fyrhjulingar och Harley Davidson. Flera bekanta har gjort liknande affärer.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg