Jag undrar om ni har något bra råd om smörja till kedjan ,har provat lite av varje men är inte nöjd ,senast cyklingen i tivedsskogarna på blöta grusvägar i regn så försvann all smörja och det började gnisla det är inte kul in på en mack fick lite vanlig olja så det blev tyst men den samlar ju grus så det heler duga. kom igen med förslag.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Cykelkedjeolja vad är bra ???
- Trådstartare igs
- Start datum
Re: Finish Line grön
Använder också Finishline´s gröna. Men kan jag få fatt på Pedros föredrar jag den.
Per
jd; sa:Min favorit för långcykling är densamma som i inlägget ovan, nämligen Finishline's gröna.
Använder också Finishline´s gröna. Men kan jag få fatt på Pedros föredrar jag den.
Per
Du skulle kunna använda en något mer lättflytande olja för att göra rent kedjan (5-56 eller liknanade) spraya på flödigt och torka med en trasa... Sen skulle jag vilja rekomendera en vanlig olja framför spray då den tar mindre plats i packningen om du bara tar med så mycket du behöver. Viktigt är dock att efter att du oljat kedjan torkar bort överflödig olja så att det bra ligger kvar där den verkligen behövs. /martin
Jag använder åxå biltemas kedjeolja eller klisterolja. Jag gör rent kedjan med en sån där maskin som man sätter på kedjan med lite lösningsmedel i, lacknafta brukar jag använda men det finns säkert bättre alternativ. Torkar rent noga eller blåser rent med tryckluft (helst) å sprejar på oljan, torkar noga igen.
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg