Hej. Med tanke på denna tråd: http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=60712 och en del annat så kanske man kunde ändra kategorin långfärdscykling (eller kanske speciellt underrubriken: "På två hjul genom världen") till något mer opretentiöst? T.ex. "på tur med cykel", så att även mindre prestigefyllda cykeläventyr och diskussioner kan känna sig mer välkomna (nu menar jag inte att jordenruntcyklisterna och de luttrade semestercyklarna på något sett är prestigefyllda, men jag tror ni fattar poängen). Frågeställningar kring vanliga cyklar, allmän cykelanvändning och kortare turer har liksom ingen plats på sidan idag. Jag har tänkt lite på detta innan, och frågor kring cykelpendling (en vardagsdos av utevistelse och motion) brukar hamna lite varstans, oftast landväg.
I och för sig kan man ju ställa sig frågan hur många frågor det kan tänkas dyka upp, frågan ställs t.ex. i den länkade tråden. Men jag tror det finns rätt mycket nyfikenhet och frågor kring mer vardagliga cykeläventyr och var man bör tänka på.
Egentligen är ju uppdateringsfrekvensen så låg i samtliga cykelkategorier att det faktiskt hade räckt med en.
Hoppas denna tråd kan inbjuda till en konstruktiv diskussion.
I och för sig kan man ju ställa sig frågan hur många frågor det kan tänkas dyka upp, frågan ställs t.ex. i den länkade tråden. Men jag tror det finns rätt mycket nyfikenhet och frågor kring mer vardagliga cykeläventyr och var man bör tänka på.
Egentligen är ju uppdateringsfrekvensen så låg i samtliga cykelkategorier att det faktiskt hade räckt med en.
Hoppas denna tråd kan inbjuda till en konstruktiv diskussion.