Barn och kärra
Hej
Min dotter fick börja åka i barnsits på cykeln när hon var 10 månader. Då var hon tillräckligt stabil och kunde sitta bra på golvet. Kan dom inte det är det nog ingen ide att börja cykla med dom. Cykelstolen hon satt i var av ett norskt fabrikat. Den är enkel att snäppa på och av cykeln, det sker genom en knapptryckning. Det enda riktiga problemet har varit att hon somnade i stolen och huvudet tenderade att åka in i min rygg hela tiden.
Cykelkärra är ungefär lika. Skillnaden är att man inte har samma kontroll. Börjar dom gråta så hörs det inte lika bra. Den kärran jag har provat var mycket gedigen och hade fina säkerhetsbälte så det kändes tryggt. Två barn får plats och det finns även ett litet fack, bagagelucka, där man kan ha med sig lite picknick. Det väger ganska mycket att dra, och man måste ha ett bra växelregister för att orka dra i uppförslut.
Märket på kärran var Trek. Kostar ganska mycket men tror säkert det finns det en bra andrahandsmarknad. Den fungerar även att storhandla med.
[Ändrat av swejaan 2004-03-10 kl 08:00]