Jag behöver en ny cykeldator.
Mina krav är att jag vill se i displayen en karta över områdetr där jag är samt med en angivelse var jag befinner mig just nu (Som Google maps), jag vi ha möjlighet att kunna göra sträckor/banor i förväg hemma och sedan se dem i displayen. Jag vill givetvis se fart, tid och sträcka samtidigt. Jag använder STRAVA (Free) för all registrering. Har ni något att rekomendera?
För ffa navigering är en stor och högupplöst skärm det bästa valet
Därför bör du undvika cykelGPSer med "små" skärmar, tex
Garmin Edge 840 den är trots det ganska dyr;
~5kSEK
Garmin Edge 1040 däremot är väldigt bra, men den kostar mer, från
5.414 SEK, men det är ändå mindre än vad den äldre
Garmin Edge 1030 Plus säljs för;
5.899 SEK just nu åtminstone
Ett alternativ jag brukar rekommendera, särskilt för den som gör ngt mer än "bara" cyklar, är en Garmin GPSklocka för "allt annat" och en enklare Garmin Edge cykelGPS för ffa navigation. Dina aktiviteter från båda Garmin-produkterna samlas i Garmin Connect så du missar inte ngt med att ha två olika "apparater"
Kolla tex på den äldre
Garmin Edge Explore som endast kostar strax under
2kSEK. Det finns även en modernare Garmin Edge Explore 2, men den är dyrare och för ffa navigering tillför den inte särskilt mkt, tex är skärmarna likadana.
En bra GPSklocka att komplettera med är tex
Garmin Forerunner 255 som kostar från
2.947 SEK, dvs tillsammans mindre än en Garmin Edge 840.
Självklart är en
Garmin Edge 1040 Solar ( puls en
Garmin Epix Pro) det både modernaste och bästa, men då kostar det en hel del....
Men samtidigt är det en del funktioner och finesser som man inte får, det är upp till dig att bestämma dig för vad du behöver och vad utöver det vill ha och vad du vill betala för det.
En sida där du kan läsa mer om "alla" träningsrelaterade prylar är
window.newShareCountsAuto="smart";
www.dcrainmaker.com
Kanske börja med
With Garmin’s introduction of the Edge 1040 Series they’ve become the first GPS bike computer to not only add solar panels to it, but also add multiband GNSS, dramatically increasing the accuracy of the GPS tracks – especially in tougher
www.dcrainmaker.com
In the lead-up to Eurobike, today Garmin announced the new Edge Explore. Now, you’ve probably heard the Edge Explore or ‘Touring’ names battered around for half a decade or so. Usually along with a numerical identifier like ‘Edge Explore 1000’,
www.dcrainmaker.com
The Forerunner 255 is now a multisport triathlon watch. Sure, it’s also a running watch, but it can now swim/bike/run with the best of them, including featuring Garmin’s high-end multi-band/dual-frequency GPS chipset. This is the lowest priced watch we’ve
www.dcrainmaker.com
Just a super quick note for those that don’t subscribe on YouTube, that I’ve posted my massive 40-minute-long user guide for the Forerunner 255 series. This guide covers virtually every feature of the Forerunner 255 from start to finish, taking
www.dcrainmaker.com