CykelCity i Lund

CykelCity i Lund

Mitt första möte med CykelCity i Lund blev också mitt sista.
Jag besökte butiken lördagen den 30/8. Det var mer eller mindre kaos där inne. Mycket folk, inga nummerlappar och inget kösystem att tala om. Detta resulterade i att folk ”hängde” på varandras ryggar för att bevaka sin köplats medan andra ställde sig vid disken, en bit bort från kön, och hoppades därmed på att ”glida” förbi kön.
När det blev min tur att bli expedierad steg en kvinna in i butiken, gick förbi hela kön och expediten började betjäna henne. När jag påpekade för expediten att det faktiskt var min tur, blev han väldig spydig.
Det var ju otroligt korkat både av mig och alla som stod i kön att inte begripa att kvinnan hade hämtat pengar i en bankomat. Så otroligt korkat och fräckt av oss att ens våga öppna munnen när någon trängde sig förbi oss.
När kvinnan hade betalt då passade expediten ännu en gång på att håna mig med ”det var väl inte så farligt”.

Det slutade med att jag bara köpte det mest akuta en burk Motorex kedjeolja och Tacx däckavtagare. Resten får jag köpa någon annanstans.
När jag hade satt mig i bilen upptäckte jag att förlängningsmunstycket till oljeburken var krossat. Jag upptäckte också att jag varken fått kvitto eller pengar tillbaka (20 kr).

Håller med..

Har också haft mitt första, sista och enda besök hos CC. Vet ej om de är för "stora" för sin egen stad?

Konstigt

Tycker detta låter konstigt. Det brukar aldrig vara så mycket folk i butiken att de inte kan hjälpa en ganska fort. Dessutom tycker jag alltid har har varit trevliga när jag varit där. Sen det där med att du inte fick 20 kr tillbaka kan ju hända vem som helst.

///Björn

Vems attityd?

Som man bemöter andra brukar man ju själv bli bemött..... Men är det kö i en butik brukar ett leende och ögonkontakt med expediterna ha betydligt bättre effekt än att hävda sin plats i butikskön....
Specialbutiker har den generella nackdelen att då alla är lediga kan det lätt bli trångt i butiken.... Så nu till min fråga var du vänlig, artig och ödmjuk?
Min erfarenhet av CC, sedan länge, med såväl sortiment som personal är sådant att jag avser fortframt handla där. För mig är det vida bekvämare än att åka tor till Kbh, även om den turen kan ha andra fördelar...

God tur

Johan K

Är själv där minst en gång i månaden. Visst kan det vara mycket kunder inne i affären man jag har aldrog upplevt att personalen skulle vara spydiga eller ej hjälpsamma. Dom ha alltid tid med råd och tips om det är något att ma behöver hjälp med. Och är väldigt serviceinriktade.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg