CykelCity i Lund

CykelCity i Lund

Mitt första möte med CykelCity i Lund blev också mitt sista.
Jag besökte butiken lördagen den 30/8. Det var mer eller mindre kaos där inne. Mycket folk, inga nummerlappar och inget kösystem att tala om. Detta resulterade i att folk ”hängde” på varandras ryggar för att bevaka sin köplats medan andra ställde sig vid disken, en bit bort från kön, och hoppades därmed på att ”glida” förbi kön.
När det blev min tur att bli expedierad steg en kvinna in i butiken, gick förbi hela kön och expediten började betjäna henne. När jag påpekade för expediten att det faktiskt var min tur, blev han väldig spydig.
Det var ju otroligt korkat både av mig och alla som stod i kön att inte begripa att kvinnan hade hämtat pengar i en bankomat. Så otroligt korkat och fräckt av oss att ens våga öppna munnen när någon trängde sig förbi oss.
När kvinnan hade betalt då passade expediten ännu en gång på att håna mig med ”det var väl inte så farligt”.

Det slutade med att jag bara köpte det mest akuta en burk Motorex kedjeolja och Tacx däckavtagare. Resten får jag köpa någon annanstans.
När jag hade satt mig i bilen upptäckte jag att förlängningsmunstycket till oljeburken var krossat. Jag upptäckte också att jag varken fått kvitto eller pengar tillbaka (20 kr).
 
Det kan bli ganska kaotiskt på Cykelcity i Lund vid vissa tillfällen, de är dock extremt få, oftast endast i studenttider då alla kommer tillbaka. Jag lovar att om du hade kommit dit en vecka efter, eller någon annan tidpunkt på dagen hade det varit mindre folk och du hade säkerligen blivit bättre betjänad. Killarna i butiken är inte bara väldigt trevliga utan även ofattbart kunniga. Så ge det ytterligare ett försök är jag säker på att du blir lika nöjd som jag brukar vara när jag varit där.
 
Detta måste varit en engångsföreteelse (långt ord). Har aldrig upplevt Cykelcity annat än bra. Dock så kan ja väl hålla med om att något vidare kösystem finns där inte, tyvärr, men det fungerar iaf. Men annars har jag bara goda erfarenheter av dem

///Björn
 
Kösystemet är obefintligt i Lund, men som sagt så funkar det oftast. I somras t ex (inga studenter i stan) var det helt öde i butiken.

Jag har även märkt av en viss snobbism ("vad-vill-du-tror-du-verkligen-att-jag-sänker-mig-till-en-sån-låg-nivå-så-att-jag-pratar-med-personer-som-köper-LX-komponenter"-försäljare) hos nån av försäljarna (det var nåt år sen, den personen kanske har slutat?), men de flesta är trevliga och kunniga. Priserna är dock bedrövliga...

/Håkan
 
Håkan K; sa:
Jag har även märkt av en viss snobbism ("vad-vill-du-tror-du-verkligen-att-jag-sänker-mig-till-en-sån-låg-nivå-så-att-jag-pratar-med-personer-som-köper-LX-komponenter"-försäljare) hos nån av försäljarna (det var nåt år sen, den personen kanske har slutat?)
Detta råkade jag ut för när jag var med min lillebror som skulle ha en hoj som är mer avancerade än en peak etc. men inte på tävlingsnivå. Försäljaren försökte nog få det att låta bra men misslyckades rejält :(

///Björn
 
Liknande trådar

Liknande trådar