Sigma
Bra ljus, men var uppmärksam på att du inte får ett måndagsex. På min Mirage lossnade fronten på 20Wlampan redan innan jag hade hunnit köra mer än några timmar.Även gummipackningarna till kontakterna lossnade. Var försiktig med att inte överladda batteriet, det är max 5 timmars laddning. Använd gärna en timer till laddaren så du inte kokar batteriet.
Kör heller inte slut på batteriet, det finns en liten grän diod på strömbrytaren som lyser när batteriet börjar bli tomt. Stäng av när den börjar lysa.
Med fullt ös på bägge lysena har jag fått max 40 minuters lyse, 5W-lampan lyser cirka 3 timmar ensam.
När jag cyklade Sömnlös i Rudan 24H-tävling i höstas skaffade jag ett extrabatteri, det är roligare att kunna byta till ett nyladdat utan att behöva vänta.
Var uppmärksam på att åtminstone det extrabatteriet jag köpte har 7 timmar som uppladdningstid.
5W-lampan räcker fint för stadstrafik eller landsväg, lyser utan problem upp vägmärken 200 meter längre fram. Med båda lysena på funkar det bra i skogen, men det blir ganska korta turer. Stäng av 20-wattaren så fort du kommer ut på en grusväg för att spara batteri.
[Ändrat av 2190 2003-12-27 kl 22:45]