Cumulus Climalite Pullover

Synd att ingen har svarat. Jag är intresserad av deras incredilite eller incredilite endurance. Det är ju en sinnessjukt bra vikt och fyllning för det priset, kollar man motsvarande (med huva) får man kolla typ mountain hardwear hooded phantom jacket eller patagonias, där samtliga kostar över 1000 kr mer och väger mer. Ingen som har erfarenhet av dessa jackor? Hur varma är de, vilken temp klarar de, hur sitter de osv..
 
Det finns 2 st. recensioner på IncrediLite, varav en med Pertex Endurance.
Själv har jag bara provat, men inte använt den i "skarpt" läge. Den verkade välgjord och välskuren med bra rörelsefrihet för armarna etc. Lite kort i rumpan, men just i detta fall tyckte jag det var en fördel - man blöter inte ner den lika lätt om man vill sätta sig nånstans. Jag var millimetrar från att beställa en egen, men fick reda på att även Cumulus planerar att snart börja använda hydrofoberat dun i sina plagg. Bestämde mig därför för att vänta.
 
Jo, jag hittade dem när jag gjorde en bättre produktrecensionsökning, tack :)
Jag har läst någonstans om denna funktion med hydrofoba dunsomska vara ny. Tänker mig dock att det dels förmodligen drar upp priset, och kalla mig konservativ och dåligt insatt men jag är initialt skeptisk mot att detta kan göras utan att dunet tappar lite av sin struktur, och den är ju oumbärlig för värme/isoleringsfunktionen. Har fått bra feedback om den här jackan så jag tänkte beställa i dagarna.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg