Hej
Jag har en Garmin Bravo Tactix klocka med en nytt Garmin HRM-run (HeartRateMonitor) band och är väldig ny på dylik teknik...
Jag vill utöver vanlig träning använda den då jag använder Crosstrainer maskinen på gymmet men den har ingen inställning som passar (förvald aktivitet)
Det finns:
Längdskidor
Skidåkning
Klättring
Vandring
Trailrun
Löpning
Löpning inne
Cykling
Cykling inne
Simbassäng
Öppet vatten
Paddelbräda
Rodd
Inomhusrodd
Triathlon
Golf
Träningsbel.
Swimrun
Gång
Då jag är inomhus finns ju ingen gps signal och avstånd är inte speciellt viktigt utan det är en bonus, utan puls och återhämtning är ju det jag söker, så jag kan ju välja tex Gång, Löpning inne eller Längdskidor som kanske är mest likt Crosstrainern?
Så jag söker förslag på hur man mäter på bästa sätt?
Har ni tips på Widgets man kan använda för just detta på via Connect IQ?
Jag är otroligt ny på träning överhuvudtaget och rätt kass på att läsa och lära mig ny teknik.
Jag har en Garmin Bravo Tactix klocka med en nytt Garmin HRM-run (HeartRateMonitor) band och är väldig ny på dylik teknik...
Jag vill utöver vanlig träning använda den då jag använder Crosstrainer maskinen på gymmet men den har ingen inställning som passar (förvald aktivitet)
Det finns:
Längdskidor
Skidåkning
Klättring
Vandring
Trailrun
Löpning
Löpning inne
Cykling
Cykling inne
Simbassäng
Öppet vatten
Paddelbräda
Rodd
Inomhusrodd
Triathlon
Golf
Träningsbel.
Swimrun
Gång
Då jag är inomhus finns ju ingen gps signal och avstånd är inte speciellt viktigt utan det är en bonus, utan puls och återhämtning är ju det jag söker, så jag kan ju välja tex Gång, Löpning inne eller Längdskidor som kanske är mest likt Crosstrainern?
Så jag söker förslag på hur man mäter på bästa sätt?
Har ni tips på Widgets man kan använda för just detta på via Connect IQ?
Jag är otroligt ny på träning överhuvudtaget och rätt kass på att läsa och lära mig ny teknik.