Crossplate

Någon som provat Crossplates eller liknande där man kan ha flera sortes bindningar till ett par skidor, och vet hur de funkar?
Blir bindningen stabil nog osv. ?

du får nog inte snabbare svar för att du gör många identiska inlägg.. Många Utsidan användare använder sig av "visa senaste" eller "läs nya" funktionerna..

Provat...

Jo, jag har provat Crossplate, men mycket bra resultat!

Jag har testat rätt hårt med en Salomon 900S bindning och lite mindre med mina Chili-telisbindning.

Bindningen är mycket enkel att använda och stabiliteten har jag inget att anmärka på. Jag har åkt hårt i pist och även utanför på ett par rätt korta och halvmjuka skidor. (Fisher Freeride)

Dock vill ajg anmärka på att du bör lägga ett par låga muttrar under plattan för att försäkra dig om att skrivarna från bindningen håller. Tanken tror jag är att bara gängen som görs i själva plattan ska hålla, men det trodde jag inte direkt på...
Tänk bara på att infästningen på bindningen kan vara något bred för klackarna...

Flexet i skidar påverkas heller inte då det bara är en fästpunkt på plattan och resten ligger "flytande" under klackarna som fästs på skidan.

Slutligen: Ett bra köp (Vet dock inte priset, då jag testade dom åt en sporthandlare)

Tack

de var ett tag sen jag var här hänt endel sen sist...
men tack för svaren och länkarna till de andra diskutionerna, lite klokare har jag blivit, å nu ska jag "bara" välja skidor

ha de

Re: Provat...

paringer; sa:
...Dock vill jag anmärka på att du bör lägga ett par låga muttrar under plattan för att försäkra dig om att skrivarna från bindningen håller. Tanken tror jag är att bara gängen som görs i själva plattan ska hålla, men det trodde jag inte direkt på...

Jag har åkt stenhårt med min CROSPLATE 2.0 med alpinbindning på ett par Scott Santiago men bindningarna monterad enligt instruktionen som följer med plattan och det fungerar. Jag kan inte tänka mig att skruvarna ska slita sig igenom aluminium plattan. Dessutom har jag kollat med han som monterade bindningarna på Hanson, enligt han så sitta skruvarna bättre i en Crossplate jämfört med om man skruvar i dem i en skida. Så du behöver inte använda dig av några muttrar.

//Micke

Re: Re: Provat...

[QOUTE]
Jag har åkt stenhårt med min CROSPLATE 2.0 med alpinbindning på ett par Scott Santiago men bindningarna monterad enligt instruktionen som följer med plattan och det fungerar. Jag kan inte tänka mig att skruvarna ska slita sig igenom aluminium plattan. Dessutom har jag kollat med han som monterade bindningarna på Hanson, enligt han så sitta skruvarna bättre i en Crossplate jämfört med om man skruvar i dem i en skida. Så du behöver inte använda dig av några muttrar.

//Micke [/QUOTE]

Det är möjligt att det höll bättre för dig, men en skruv lossnade för mig på bakdelen på min bindning förra året. Jag tror i alla fall det säkra före det osäkra och drog dit muttrar på skruvarna. Med medföljande fin-gängade skruvar i aluminium så finns nog risken att dra sönder gängen rätt lätt också, vilket kan vara orsaken till varför min lossnade. Men det är roligt att det fungerade för dig.

En fråga: Har dina plattor böjts något? Mina plattor har böjts lite, dock symmetriskt på båda skidorna och det är inga problem att styra på dom...

/Gustav

var det 2.0?

Gustav!
Var det 2.0:eek:r du hade, eller 1.0? Crossplate hävdar ju att problemet med böjda plattor försvan med 2.0:eek:rna!

Bilder på crossplate

Är det någon som har lite bilder på crossplate 2.0?
På deras hemsidan finns bara några löjliga dataanimeringar.

/robin

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
jonscha Erfarenheter av Crossplate ??? Telemark 2

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg