Crewsaver Hyperdry

Jag är 183 cm och köpte large 183-188cm enligt tabellen, för mig stämmer det bra, men jag är naturligtvis i underkanten av storleksintervallet för large.

Angående täthets och värme diskussionen så har jag redan sagt det enda jag kan, om jag är klädd från hals till handled och hela vägen till ut över fötterna så blir jag genomsvett i sommarvärme och aktivitet oavsett genomsläpplighet på kläderna, det är för mkt kläder för mig, punkt slut. Jag tarvar kortärmat då för att behålla rimlig svettnivå då. Det är min erfarenhet, om nån annan klarar sig bättre är det bara att gratulera och konstatera att vi definitivt är olika.
Ha det gott på vintervågorna! :)
/Jörgen

Beduiner i öknnen är klädda från hals till handled till fötterna. Om jag klär mig i täta kläder i 18 grader blir jag genomsvett, klär jag mig i genomsläppliga kläder i samma temperatur blir jag det inte. Tar emot gratulationen till mig och alla de som lever i varma klimat utan att springa omkring nakna i solen.

Rekommenderar dig samtidigt att någon gång fundera på om din torrdräkt har en rimlig genomsläpplighet/textiltjocklek. Prova med en rash guard tröja. Den sitter åt, den täcker. Om den inte framkallar samma svettning som din torrdräkt, finns det en skillnad i genomsläpplighet/fukttransport.

-- -Mats ---

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg