Crescent

Tänkte köpa mej en MTB nu min första blir det. Har kollat på Crescent Oden. Någon som har några erfarenheter om denna cykel?
Jag tycker det verkar ganska vettigt men har inte så mycket kunskap så jag tänkte höra vad ni har att säga?
 
Crescent = Dyrt

Tyvärr så tar crescen mycket betalt för sitt varumärke. En Crescentcykel är ofta i förhållandevis dyrare än t ex. en Merida el. Kona (De två första som dök upp i huvudet).
Så jag hade nog rekomenderat något annat märke

///Björn
 
Är det verklgen så att det kostar mycket extra för att det är crescent. Crescent Oden kostar 8 700:- och jag tyckte man fick ganska mycket för pengarna LX/deore en mantiou dämpare. Är den ingen här som har årets modell och då har cyklat en del på den och fått en uppfattning?
 
Crescent är dyra och bygger sina hojar skumt.

DU får en GT Avalanche för 6795 med deore rakt igenom ( exl vevpartiet ) och en Gary Fisher Marlin är 9995 och då har du manitou six gaffel deore ( förutom framväxel och vevparti) samt hydraliska deore skivbromsar f+b..
 
Fel prylar, dåligt komponerade saker osv..

Fel vinkel på framväxlar, LX prylar rakt igenom men lowend nav tex tex..
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.