crescent ultima...

Jag har blivit erbjuden att köpa en hoj som säljaren påstår vara crescents teamåkarhåj 03-04. Det är en Crescent ultima med xtr rakt igenom. Jag skulle vilja höra era åsikter om den cykeln. Nån som kört på en kanske. Finns det någon sida på internet där jag kan tänkas hitta fakta om den.
 
Jag sålde någon Ultima då de var aktuella.
Det du skall se upp med (förutom det vanliga när du köper beg MTB) är bromsarna Magura elise tror jag det var och baknavet.
Baknavet är ett DT. Det skall låta som en stenkross när du rullar på frihjul ;-)
Obervera att tillgången på reservdelar till navet är nästan obefintlig i Sverige.
Jag är väldigt osäker hur det är med tillgången på reservdelar till Magura numera. Crescent (numera Cycleroupe) har rensat bort mycket i sitt sortiment.

/Martin
 
för det första tror jag att han menar en ny hoj...om det är en sån där dt nav som du menade så ska han ju bara vara glad för det...de går ju typ aldrig sönder...och annars är det ju fina cykla,inget fel på de...jag undra bara vilken affär du menar...jag tippsar på tellus? han har väl några kvar
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.