Compeed i sitsen

Jag har bara sett en enda kommentar här på Utsidan rörande Compeed i häcken vid mycken cykling. Eftersom jag under alla år - ja, så länge jag varit medveten om Compeeds existens i alla fall - då och då har använt mig av denna produkt för att kunna fortsätta cykelträna fastän jag fått blämma just där anslutningen mellan sadel och kroppen naturligt finns, vill jag nu höra med andra cyklister huruvida detta är en vanlig åtgärd eller ej - och vilka andra åtgärder som folk använder sig av. Om jag inte använder Compeed sitter jag och klänger på sadeln, till höger och vänster och framåt och bakåt, vilket kan medföra värk på andra ställen, t.ex. i ryggen. Kommentarer? (Och ang. regler: Jag kan inte posta detta inlägg utan att nämna produkten, för då blir det ju inget inlägg... Hoppas det funkar!)

Har du prövat sadel med hål i? Dessutom skadar det ju inte att dagligen använda tvål och vatten på nämnda ställen på kroppen.
/Niklas

Verkar skumt, har aldrig råkat ut för det problemet. Jag skulle köpa ny sadel och nya cykelbyxor med tjockare polstring om det hände mig.

Ja, tvål och vatten är jag inte främmande för, och jag har provat olika sadlar. Det beror säkert på en särskild hudkänslighet, skulle jag tro. Det inträffar ju inte ständigt, men tillräckligt ofta för att det ska kräva en åtgärd, eller fler! När jag nu ska ut på en något längre tur - till Norrbotten från Mellansverige - har jag skaffat och kört in (och fettat in) en Brooks B 17, men jag har med mig en reguljär tävlingscykelsadel också från en Nishiki Limited. Nå, om det nu skulle uppstå en irritation efter några dagar, så har jag ett gäng tidigare nämnda skavsårsplåster med mig!

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg