ColorMap StreetPilot III till hösten

Jag har köpt en SP3 till mig och en ytterligare till en bekant från http://www.unikteknik.com/gps/. Vi är båda mycket imponerade av dess förmåga att vägleda till målet. Det följer med en upplåsningsnyckel till Mapsource City Navigator. I vårt fall har vi öppnat södra Sverige och Danmark plus Oslo och Helsingfors. En grundkarta med större vägar vinns för hela Europa utan att något nedladdas.
Det är bara att trycka på Find-knappen och ange önskad adress så sker en autorouting till målet.
Det som är bra är att vägledningen sker med högtalare så att man inte behöver titta på kartan hela tiden. Dessutom ges detaljerade förstoringar över kommande vägkorsning eller rondell.
Det fina är att GPS:en är bärbar och kan flyttas mellan olika fordon utan någon speciell inkoppling. I mitt fall ska jag använda den på motorcykeln, men även ha med den i skogen.
I fordon ansluts den till cigarettändaruttaget, men annars använder jag laddbara batterier.
Det är inte ofta en apparat övertäffar mina förväntningar, men i detta fallet gjorde den det.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg