Clew/Burton/Nidecker biningar

I morgon öppnar Clew sin online shop igen och börjar sälja Clew biningar och jag funderar på att köpa ett par.

Men då priset lär klocka in på omkring, om inte mer 4000kr, undrar jag om det är något att ha? Jag förstår att "step in/on" inte riktigt kan ersätta vanliga DOCK har jag problem med knäna och höfterna som gör det extremt omständligt med vanliga. (Ja snowboarding i sig funkar bra bara insteget som drar ner det)

Så! Har hört allt, högt och lågt men alla har ju vart youtubers eller influensers som antingen får betalt för att boosta produkten eller får betalt för en annan produkt och vill dra ner den.

Varför jag tittar på Clew och inte Burton eller andra likande. Mest för ekonomin(burton krävs ny bining och boots), men också för av alla modeller verkar den vara mest omfattande. Har sätt att Burtons step on kan vara omständliga att sätta i när det är mycket puder eller djupsnö. Nidecker ser lite omstädigt ut att sätta ner bootsen men det är min uppfattning.

Är Clew värt det tro? Ska man bita i det och acceptera burton? Eller är det Nidecker?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Ermix Burton kollektion 2009 Snowboard 0
leonsson Burton Custom S Snowboard 3
Ekhamra Nidecker?? Snowboard 0

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg