Ciclosport = Bra?

Någon som har erfarenhet av någon av ciclosport's produkter t.ex. HAC4 eller ALPIN-serien??

Fick ett tips här på utsidan om HAC4 men skulle gärna veta mer om ciclosports prudukter.
Är alla funktioner som erbjuds väl fungerande och Professionella?
Tänkte mig lite som en jämförelse med bl.a. suunto & polar som jag har hört mycket gott om.

Modellen ALPIN5 (Som jag är nyfiken på) erbjuder bl.a. höjdmätare, pulsmätare, barometer & temperatur.
Dessutom har den "PC-interface" vilket gillas skarpt.

Någon som vet mer om dessa produkter??
Säg gärna till!

// Lars

Konstig jämförelse

Jämförelsen verkar halta något...

Jag har en Polar 710 och följande reagerade jag på:
Cycling Speed - HAC4 readings in km per hour. Det har 710an med

Distance - HAC4 readings in km. Det har 710an med
Auto/Start/Stop - Det har 710 också

Max air temp - Har 710. Kommer inte ihåg om det är min/max/medel eller bara medel och max den visar. Har för mig att det är min/max/medel.

Day’s height gained - Det beror ju på hur man gör, men jag kan få min 710 att visa det i alla fall.

Total height gained - Visar 710an.

Skall nog ta och maila dom och fråga vad dom menar :)

/Mattias

sundancekid; sa:
Fick ett tips här på utsidan om HAC4 men skulle gärna veta mer om ciclosports prudukter.
Är alla funktioner som erbjuds väl fungerande och Professionella?
Tänkte mig lite som en jämförelse med bl.a. suunto & polar som jag har hört mycket gott om.

Modellen ALPIN5 (Som jag är nyfiken på) erbjuder bl.a. höjdmätare, pulsmätare, barometer & temperatur.
Dessutom har den "PC-interface" vilket gillas skarpt.

// Lars

Hej!

Kvaliten pa Ciclosports produkter behöver du inte oroa dig för. Ciclosports cykeldatorer (däribland HAC4) har de tre senaste aren jag läst om tester i tyska facktidningar blivit bäst-i-test eller betecknats som extra köpvärt. Generellt är bade alpin- och hac-serien väldigt populära här bland frilufsande alpinvanare.

/stefan

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg