Ser att det har dykt upp en ny funktion på utsidan ett chatrum, en helt OK idé. Tyvärr verkar det vara helt tomt och oavsett hur många personligheter jag har, tycker jag att det blir ganska tråkigt att snacka med mig själv hela tiden. Hur är underlaget för ett chatrum? Finns det någon statistik på hur många det "normalt" är inloggade på siten. Antingen finns inte underlaget, folk har inte upptäckt den ännu eller så vill folk inte använda chat utan är väldigt nöjda med det "gamla" forumet. Vad vet jag, vet ni Christer mfl?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Chatten?
- Trådstartare brandmansmicke
- Start datum
Chatten är ett relativt gammalt fenomane, man man har gjort ett försök till nystart med ämneskvällarna. Dock så verkar intresset vara svalt, det är föståeligt med tanke på den goda respons man får på sina inlägg i forumen.
Jag tycker att det vore kul att satsa lite mer på "kändiskvällarna" på chatten, då skulle nog intresset komma igen
//Nyman
[Ändrat av Nyman 2002-02-20 kl 22:02]
Jag tycker att det vore kul att satsa lite mer på "kändiskvällarna" på chatten, då skulle nog intresset komma igen
//Nyman
[Ändrat av Nyman 2002-02-20 kl 22:02]
talthoff
Forumvärd
Nyman; sa:Chatten är ett relativt gammalt fenomane, man man har gjort ett försök till nystart med ämneskvällarna.
Det stämmer, problemet nu när vi inte har anställd personal är att vi inte orkar med själva att arrangera ämneskvällar (om någon vill hjälpa oss, så är det bara att höra av sig).
talthoff
Forumvärd
brandmansmicke; sa:Hur är underlaget för ett chatrum? Finns det någon statistik på hur många det "normalt" är inloggade på siten. Antingen finns inte underlaget, folk har inte upptäckt den ännu eller så vill folk inte använda chat utan är väldigt nöjda med det "gamla" forumet. Vad vet jag, vet ni Christer mfl?
Jag tror inte problemet är underlaget, jag tror dock att Utsidans besökare vant sig att med forumet istället.
Rent statistiskt så har Utsidan i snitt 6000 besökare per dygn, som som stannar på sajten i snitt närmare 15 minuter. Så den som har en miniräknare och drar bort dom 6 natt timmarna och sen räknar kommer nog komma fram till att vi konstant har ett antal besökare.
Om man går till http://www.utsidan.se/vb_forum så ser man längst ner på sidan hur många som läser/skriver på forumet (inte övriga sajten).
Jag har många siffror på vad som händer på sajten, men inte antalet besökare samtidigt i snitt. Eftersom en stor del av våra besökare inte är inloggade när dom kör så är våra möjligheter att mäta lite mer också svårare.
-Thomas
Guest
Gäst
talthoff; sa:Rent statistiskt så har Utsidan i snitt 6000 besökare per dygn, som som stannar på sajten i snitt närmare 15 minuter. Så den som har en miniräknare och drar bort dom 6 natt timmarna och sen räknar kommer nog komma fram till att vi konstant har ett antal besökare.
"-Va, miniräknare...?" Säg hej till Rolle när ni ses!
/Mattias Puide
clindh
Forumvärd
Vi får ge det lite tid. Även om det kan vara tex 20-30 pers samtidigt på Utsidan är de inte i chatten, och går förmodligen inte heller in om det inte redan är någon där. Moment 22....
Chatten öppnas ju i ett separat fönster, så man kan ju gå in där och ha det fönstret liggandes lite bakom medans man gör andra saker på sajten.
Tipsa oss gärna; vem skulle ni vilja chatta med?
Chatten öppnas ju i ett separat fönster, så man kan ju gå in där och ha det fönstret liggandes lite bakom medans man gör andra saker på sajten.
Nyman; sa:Jag tycker att det vore kul att satsa lite mer på "kändiskvällarna" på chatten, då skulle nog intresset komma igen
Tipsa oss gärna; vem skulle ni vilja chatta med?
Det funkar...
Jag chattade häromdagen! Första gången någon annan kommit samtidigt..... Att den annonseras på förstasidan gör att folk ser om man är inne och väntar på ngn att chatta med. BRA! Så vill ni chatta gör som christer säger logga in på chatten i ett annat fönster medan ni surfar på utsidan och kolla till då och då om någon kommer in (varje gång man besöker första sidan för man ju en rapport).
En möjligförbättrin av chatten vore om man kunde bara klicka för att få medlemsinfo om deltagarna. Efter mångårigt forum börjar man få lite koll på olika personer på utsidan, intressen mm. Däremot kan man långtifrån alltid alla medlemskoder. Senast chattade jag med någon med en suspekt intetsägande bokstavs-/sifferkombination och det var det enda man såg. Liksom han såg av mig Att söka i medlemssöket var enda möjligheten jag kom på och det blev lite omständigt... Alltså en lista med deltagare där man kan klicka och direkt komma till medlemsinfo så man vet vem man snackar med vore en klar förbättring.......
/Andreas
Jag chattade häromdagen! Första gången någon annan kommit samtidigt..... Att den annonseras på förstasidan gör att folk ser om man är inne och väntar på ngn att chatta med. BRA! Så vill ni chatta gör som christer säger logga in på chatten i ett annat fönster medan ni surfar på utsidan och kolla till då och då om någon kommer in (varje gång man besöker första sidan för man ju en rapport).
En möjligförbättrin av chatten vore om man kunde bara klicka för att få medlemsinfo om deltagarna. Efter mångårigt forum börjar man få lite koll på olika personer på utsidan, intressen mm. Däremot kan man långtifrån alltid alla medlemskoder. Senast chattade jag med någon med en suspekt intetsägande bokstavs-/sifferkombination och det var det enda man såg. Liksom han såg av mig Att söka i medlemssöket var enda möjligheten jag kom på och det blev lite omständigt... Alltså en lista med deltagare där man kan klicka och direkt komma till medlemsinfo så man vet vem man snackar med vore en klar förbättring.......
/Andreas
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg