Eftersom det finns många foto/kamera -kunniga här, så skulle jag vilja ha ett utlåtande eller tipps. Min gamla kamera, en Sony DSC-W17 har tjänat ut och jag ska köpa en ny. En systemkamera är lite för stor och klumpig för mina behov och de mindre kompaktkamerorna har inte de funktionerna som jag vill ha. (Min Sony DSC-W17 hade sina begränsningar oxå. Framför allt zoomningsmöjligheterna) Jag är alltså ute efter en kompromiss eller mellanting mellan en kompaktkamera och en systemkamera. Har ni något bra tipps på en bra kamera enligt den beskrivningen?
Jag har själv sett en kamera som heter "Canon Powershot G11" vet ni något om den? och vad ger den er för intryck?
Nu vet jag av erfarenhet, att när jag frågar foto/kamera -kunningt folk om tipps, så försöker de alltid övertala mig att skaffa något vars storlek påminner om huvudbestyckningen på ett slagskepp ...eller åtminståne en PV-pjäs! Så för att förtydliga mig ...den ska få plats i en ficka på anoraken!
Tack på för hand och jag ni får en trevlig sommar.
/Mvh Ute Jämt**
Jag har själv sett en kamera som heter "Canon Powershot G11" vet ni något om den? och vad ger den er för intryck?
Nu vet jag av erfarenhet, att när jag frågar foto/kamera -kunningt folk om tipps, så försöker de alltid övertala mig att skaffa något vars storlek påminner om huvudbestyckningen på ett slagskepp ...eller åtminståne en PV-pjäs! Så för att förtydliga mig ...den ska få plats i en ficka på anoraken!
Tack på för hand och jag ni får en trevlig sommar.
/Mvh Ute Jämt**