Jag har nyligen köpt min första digitalkamera, en Canon PowerShot A610. Den är bra för sitt pris, men jag blev förvånad, och litet besviken, när jag upptäckte att den bara går ner till 1 sekund när man använder sig av Av-läget. Fördelen med Av-läget, där man alltså själv bestämmer bländare, och därmed även skärpedjupet, blir ju inte så stor. Den fördelen kan man ju bara tillgodogöra sig när ljuset är tillräckligt. Jag trodde att det var fel på min kamera, men Canon svarade "att det är nog inte något fel utan en begränsning som inte går att åtgärda".
"... nog inte något fel..." Jag ringde Cyber Photo, som jag tycker är bra. De kollade på en A610 som var uppackad och den hade samma fel/begränsning.
Min fråga till alla A610-ägare: Har era A610 samma fel/begränsning?
Observera att i Tv-läget liksom i M-läget går det bra att sätta tiden till 15 sekunder.
/ Bertil
"... nog inte något fel..." Jag ringde Cyber Photo, som jag tycker är bra. De kollade på en A610 som var uppackad och den hade samma fel/begränsning.
Min fråga till alla A610-ägare: Har era A610 samma fel/begränsning?
Observera att i Tv-läget liksom i M-läget går det bra att sätta tiden till 15 sekunder.
/ Bertil