• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Cancun (mexixa) vad göra ???

Haj vänner tröttnade på vädret å inställda skidåkningar, tog en sista m till cancun 8dgr sticker den 18de,finns det nåt ql å creasy som man ej bör missa när man e där??? e nog som dom flesta på detta forum en som har svårt att sitta still,Åker ospec så vet ej var jag skall bo..

Ps en temp på 28 igår ds
 
Vi drar till ett ställe i närheten av Cancun den 1/1. Har kollat på att åka ut till ön strax utanför (Tunlum har jag för mig att den heter), det ska man tydligen göra. Något som vi definitivt kommer att göra är att åka till någon av flertalet cenotes som finns. Sötvattensgrottor i djungeln (du har säkert sett något sådant på tv). Det finns sådana som man bara kan bada i, man behöbver inte vara cert grottdykare för att kunna utforska dem. Enligt en massa reselänkar så är det bara att tassa ut på stan och hänga med på en dykbåt eller en rundresebuss till gamla pyramider...

Lycka till!
 
Varm å skönt

Nyss hemkommen hamnade i playa del carmen ca 70 km sö cancun Tulúm är ett ställe strax sö om carmen där finns det maya ruiner + en super juste helt vit strand(mötte folk som vart där)Var på en ö som ligger utanför cancum som har det fina namnet isla the mujeres(kvinnornas ö) där var det fint rekomenderas var även ute på dykning + snorkling rekomenderas finns mycket djurliv ute på revet.Var ochså på xcaret en typ av sommarland med massa djur var ej värt pengarna i mina ögon,

Det var ca 27 i vattnet å så skönt försökte förlänga men det gick ej enl reseledarna.

Handla på gator å torg "pruta" min måttstock var aldrig betala över 50% men dom såg glada ut å det e ju ett dåligt omen.

Fråga om det e nåt in undrar annars trevlig resa

Hälsn Rickard