Canadensarkurs?

Är det någon här som vet om det finns någon kurs i canadesanr paddling. Kajak intresserar mig inte men det gör däremot den gamla hederliga canadensarn och det vore roligt att bli lite bättre på att hantera den än vad jag gör nu. Men det verkar bara finnas en massa kurser i kajak och inga med vanlöig canadensare.

Skövdetrakten

Det är nog bara för att paddla canadensare är så tråkigt så att klockorna stannar ;-)

Det finns vissa klubbar som envisas med canadensarpaddling och jag tror de flesta är i Skövdetrakten, Tibro tror jag har ett livaktigt gäng. Kolla med Tibro kanotklubb.

Canadensarpaddling har absolut sin charm. Det ena är ju inte sämre än det andra, olika saker bara... Prova att maila freden.svante@telia.com Svante brukar göra en del inlägg här på utsidan om just canadensarpaddling, så han borde veta.

Hej Om du är scout så kan jag rekomendera NSF:s Kanotledarkurs som går i Norge den går tyvärr bara vartanat år och senast den gick var 2004

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg